| blog personal. cu și despre poezie. literatură. cărți. jurnal. călătorii. despre frumos și tot ce-mi mai vine prin cap. |

miercuri, 7 iulie 2010

selecții din Perimetrul cuștii de Butnaru

nu am terminat încă să-i citesc jurnalul.
sunt la 107 din cele 282 de pagini,dar voi posta cîteva din selecții.
sunt multe cuvinte frumoase, lucruri noi (sigur că pentru mine), aforisme pe care l-au intrigat în timpul lecturilor și cel mai dramatic realitatea trecutului.

cînd termin cartea, mai adaug cîte ceva.

Sintagma artă pentru artă a lansat-o Theophile Gautier.

Stendhal către Balzac : „Uneori mă tot gîndesc un sfert de oră dacă e cazul să plasez adjectivul înaintea substantivului sau după el – eu vreau să povestesc despre ceea ce am pe inimă: 1) corect și 2) exact... “

O fi adevărat că geniul se inspiră din natură, iar talentul – din artă ?

Nu mai devreme decît tîrziu.

A trăi, nu înseamnă să respiri, ci să acționezi. (J.-J. Rousseau)

Întîlniseam undeva fraza: “A pierde timpul gîndindu-te la timpul pierdut”. O variantă, și mai dramatică, la Nezval: “A omorî timpul cu omorurile”.

Nezval considera că : “Ceea ce un poet din vremurile trecute exprima printr-un sonet întreg, poetul contemporan trebuie să reușească a o face în două rînduri doar”.

Flaubert: “Idealul prozei a ajuns la un grad nemaipomenit de dificultate; trebuie să te smulgi din archaism, din expresia comună, să ai ideile contemporane în termenii lor grosolani și totul să fie limpede ca Voltaire, studios ca Montaigne, nervos ca La Bruyetere și totdeauna șiroind de culoare.”

Librăria “Meridiane” a fost închisă... parțial: doar secția română...

Traducerea (operet literare) e ca și un sărut prin sticlă.

Uite, mai sunt reeditate cadavre, pentru morga literaturii.

Poetul ca... fenolog al emoțiilor.

Blok: “Am nevoie de supra-cuvinte…”

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

critica perfecţionează