| blog personal. cu și despre poezie. literatură. cărți. jurnal. călătorii. despre frumos și tot ce-mi mai vine prin cap. |

luni, 2 mai 2011

Tristeţile celor bătrâni mă sperie


Cînd bat trăsnetele,
mă strîng într-un boţ de piele ca un melc.

Ochii bunicului mi se par înlăcrimaţi toată viaţa. Stă aşezat
pe un scăunel. Pare mai aproape de pămînt. Toţi bunicii au
scăunele cu picioare scurte parcă mai aproape de pămînt.
Pe faţa lui tristă curg raze dintr-un pahar cu vin. Cred că şi-a
cusut privirea de poartă. Sunt un criminal prost atunci cînd o închid.
Unul care ucide conştient şi delirează pînă la starea în care
aş putea să mă omor şi pe mine.

Gardul casei lor seamănă cu nişte gratii negre. Bunicii mei
par să fie doi deţinuţi. Prin gratii pot să vadă cine
mai vine pe la ei. Numai moartea intră nevăzută, neştiută,
neruşinată.
Vreau să stau alături de ei,
dar mi-e frică să dau ochii cu dînsa şi plec.
Închid uşa încet, dar scîrţîie şi urlă ca un animal.

Mi-ar plăcea să murim după alte legi.
Dacă am sădi oameni precum sădim
cartofi, flori, grîu sau orice vă mai vine prin cap,
nu mi-ar fi milă de noi, pentru că în vară
morţii s-ar transforma în plante care cresc prunci.
Cu gura înfiptă în sîn, vor bea atunci lapte din reinventatele păsări
şi vor creşte altfel decît ştim să o facem noi.

6 comentarii:

  1. si mie imi place ce ai scris:) accept ideea ca asta este o realitate insa eu vad batranetea diferit....calm, odihna, satisfactie, intelepciune si multa multa putere sufleteasca si psihica....chiar daca cea fizica nu mai e acolo. insa, ce-i drept majoritatea batranilor sunt tristi. mie imi plac cei nebunatici si nelinistiti:))

    RăspundețiȘtergere
  2. ieri mi-a spus cineva exact ceea îmi zici tu despre altă viziune a bătrîneţii. probabil totul depinde de modul în care percepem viaţa.
    starea mea a contribuit la această scriere prin prisma tristeţii, deci..

    mulţumesc că ai trecut pe aici.

    diana

    RăspundețiȘtergere
  3. foarte profund...mi-au trecut fiori la citirea unor cuvinte....

    RăspundețiȘtergere
  4. schockchat, dacă ai simţit, am reuşit.
    mulţumesc.

    diana

    RăspundețiȘtergere

critica perfecţionează